[1569]                                                DE LA VILLE
La matiere mise en deliberation, a esté ordonné, ce requerant le dict Procureur du Roy et de lad. Ville, que, nonobstant lesd, empeschemens, opposi­tions ou appellations, il seroit proceddé à lad. election par les personnes pour cest effect mandez et estans au Bureau de lad. Ville, suyvant lesd, edictz du Roy, arrest de la court de Parlement, sentence et man­demens sur ce donnez et expédiez ; ce qui a esté à l'instant faict.
Et à ceste fin, les cinquanteniers et dixiniers dud. quartier ont presenté ausd, sieurs Eschevins le roolle des quatre notables bourgeois par eulx ap­pellez en chacune dixaine, les noms desquelz bour­geois ont esté mis separement, en quatre petitz bil-lottes ou ballottes, dedans ung Chappeau, desquelz en a esté tiré deux par lesd, dixiniers qui ont esté mandez, et les deux aultres rompuz en leur presence, ordonnant ausd, cinquanteniers et dixiniers, et deux bourgeois de chacune dixaine, de nommer, choisir et eslire ung personnage de bonne vye, meurs, de la relligion catholicque et romaine, dilligentet cap­pable pour led. estat excercer, au lieu dud. Pellerin, privé comme dessus, leur faisant faire à ceste fin le serment en tel cas acoustumé, l'un en l'absence de l'aultre, ce qu'ilz ont tous promis et juré faire. Et par la plus grande et seyne partye desquelz a esté nommé ct esleu Jehan Bellier, l'esné, par la seconde
DE PARIS.
125
partye Nicolas Parent, et par la moindre en nombre de voix Martin Leconte'1', marchans bourgeois, de­mourans audict quartier.
Après laquelle election, ainsy que dict est, faicte parles dessusdiclz, a esté mandé led. Bellier, ct à luy remonstray l'importance de l'exercice dud. estat de Quartenier, auquel entre autres choses est requis user d'extrême diligence, sçavoir lire et escripre soy-mesme, sans commectre le secret des mandemens du Roy et de lad. Ville à aultruy. Et à luy demandé s'il sçait lire et escripre, qui a dict que oy; toutesfois interpellé de ce faire, n'a peu lire, ains seullement a escript son nom, declarant estre aagé de soixante cinq ans ou environ.
Sur quoy, la matiere mise en deliberation et at­tendu l'ancien aage dud. Bellier, indisposition et in­capacité de sa personne, a esté ordonné, ce requerant led. Procureur du Roy, que led. Nicolas Parent, comme ayant ie plus de voix en lad. election après led. Bellier, suffisant et cappable pour led. estat ex­cercer, sera receu en icelluy, faisant le serment en tel cas requis et pour ce acoustumé, ce qu'il a faict; dont led. Bellier a appellé.
Nonobstant lequel appel, a esté ordonné, cc re­querant led. Procureur du Roy et de lad. Ville, que led. Parent joira dud. cslat de Quartenier, suyvant lesd, edictz, ordonnances et arrestz'2'.
CCX1V. — [Lettres du Roi demandant à la ville de Paris une somme de 60,ooo livres
POUR LA SOLDE DES TROUPES.] 20 juillet i56g. (Fol- 181 r°-)
"De par le Roy.
" Très chers et bien amez, l'une des choses qui. nous est plus odieuse est les charges que nous sommes contrainctz faire porter à noz subgectz, desquelles aussy nous nous dispensons'3' jusques à ung extreme besoing ct necessité advenant, [pour] laquelle nosd. subjeetz doibvent, comme bons, loyaulx et affection­nez envers nous et le bien commun de ce Royaulme, voluntairement entrer en la contribution des deniers que nous sommes, à nostre grant regret, contraint/ faire lever sur eulx. Et pour ce que noz affaires sont aujourd'huy reduittes à tel poinct qu'ilz peuvent estre bien recongneues pour plus grandes que noz prede-
cesseurs ayent jamais eu, et que pour en sortir, comme nous esperons faire par la bonté de Dieu et moyen­nant son ayde et support de nostre juste querelle, il nous fault entrer en une telle et sy incroiable des­pence qu'elle ne pourroit estre supportée sans faire lever sur noz subjeetz de celles de noz villes qui ont jusques icy esté les moins foullées, une somme de deniers equipollent à celle qui autrefois a esle levée pour la solde de cinquante mil hommes de pied.
"Et vous avons faict faire en nostre Conseil privé ung departement de lad. somme, par lequel departement, encores que l'année derniere nous ayons esté secouruz par noz bons el loyaulx subgectz
O Martin Lecomte était un des principaux marchands de bois de Paris. ( Voir ci-dessus p. io4.)
<-) On remarquera toutefois que le nom de Jean Bellier figure encore par la suite, au lieu de celui de Nicolas Parent, sur les listes de Quarteniers, jusqu'au règlement de cette contestation. (,) Le Registre porte «disposons».